reklama

...ako môže jazyková bariéra ovplyvniť výsledky pracovného testu...

V ČR žijem už nejaký ten piatok tj. cca 10-11 rokov. Českému jazyku rozumiem, všetky formuláre vypisujem v češtine, nemala som s tým vačší problém, samozrejme až na určité výnimky. Pravopis sa mierne líši, ale i to som už za tie roky trošku pobrala. Tendenciu hovoriť česky mám so svojimi českými priateľmi a so slovákmi slovensky. Horšie je to potom, keď sa stretneme všetci spoločne na nejakej oslave, či kultúrnej akcii. To hovorím s jedným tak a s druhým onak, alebo zmiešane, dosť komické situacie. Týmto úvodom som chcela podotknúť, že som si až do dnešnej doby myslela, že v češtine snáď už poznám všetky základné pojmy stopercentne, podotýkam slovo základné, neskôr pochopíte prečo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Vyhliadla som si prácu, rozposlala všetky náležitosti a po krátkej dobe sa mi ozval milý pán z danej spoločnosti.

Dohodli sme si termín a hodinu s poznámkou, že ide o testy pomáhajúce firme vybrať toho najvhodnejšieho kandidáta. Spoločnosť sa mi veľmi páčila a páči, tak som dúfala, že by bolo skvelé tam pracovať a test dopadne dobre.

Daný deň som sa zučastnila testu. Milý pán ma oboznámil s priebehom testu a šup do toho!

V miestnosti som zostala sama, vo vedľajšej miestnosti onen pán. ...začínam testom...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Logický test - "klasika" nič extra. Každá otázka mala svoj stanovený limit cca 60 - 90 sekúnd -pohoda.

Až pokiaľ sa nezačali používať lichá a sudá čísla. V ten moment som si nevedela spomenúť ktoré je ktoré.

Mozog pracuje na 190% a vy nie a nie 100% určiť ktoré sú párové číslice a ktoré nie. Domýšlať si niečo je hlúposť, čo teda robiť? Čas na vyplnenie odpovedí plynie. Doplňujem na základe úvahy, ale neviem či spravnej, či nesprávnej. Ak testovú otázku vyplním, zístím, že to bolo "asi" nesprávne. Snažím sa teda rýchlo všetko vymazať a dopísať "možno" správne odpovede. Čas uplynul a ja nedoplnené skoro nič, všetko vymazané. Úžasné. Čo robiť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snažím sa doplniť aspoň niečo, či dobre netuším. Sudá a lichá čísla sú skoro v každej otázke.

Myslím, že týmto testom som určite neprešla a myslím, že i milý pán na mňa určite nezabudne, takého "exota" s najnižším počtom bodov, tam určite ešte nemali.

Možno pre vás dve jednoduché slovíčka sudá a lichá, ale k týmto dvom základným slovíčkám mám odo dneška obrovský rešpekt. ... Nie vždy všetko jednoduché "na oko" je jednoduché....

...sudá-párová a lichá nepárová... už sa zdokonaľujem

PS pre milého pána : nie som až tak retardovaná

Denisa Myslíková

Denisa Myslíková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...začínajúca pisateľka... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu